top of page

תיקון 13 לחוק הגנת הפרטיות

  • sharon7318
  • לפני יום 1
  • זמן קריאה 2 דקות

ree

מה שחשוב לדעת על תיקון 13 לחוק הגנת הפרטיות



תיקון 13 לחוק הגנת הפרטיות - מה עסקים צריכים לדעת


ב-14 באוגוסט 2025 ניכנס לתוקף תיקון מס' 13 לחוק הגנת הפרטיות. מדובר ברפורמה המקיפה ביותר מאז שנחקק החוק בשנת 1981, מהלך שנועד להתאים את ישראל לעידן הדיגיטלי ולסטנדרטים בינלאומיים כמו ה-GDPR האירופי.


התיקון מחזק את הזכויות של צרכנים, ומטיל על עסקים וארגונים חובות חדשות ומשמעותיות.


עיקרי השינויים בתיקון 13


הגדרות חדשות למידע אישי ורגיש

כל נתון שמאפשר לזהות אדם, ייחשב מידע אישי. כתובות IP , קבצי Cookies , נתוני מיקום ונתונים ביומטריים נכללים בהגדרה. בנוסף, הורחבה ההגדרה של "מידע רגיש במיוחד" (כגון מידע רפואי, גנטי או פלילי).


חובת רישום ודיווח מצומצמות

החובה לרשום כל מאגר מידע מבוטלת כמעט לחלוטין. מעתה יידרש רישום רק עבור מאגרים של גופים ציבוריים או מאגרים המשמשים לסחר במידע. עם זאת, מאגרי מידע רגיש בהיקף של מעל 100,000 איש יחייבו הודעה לרשות להגנת הפרטיות.


חובת מינוי ממונה הגנת פרטיות (DPO)

גופים ציבוריים, חברות הסוחרות במידע, חברות המבצעות ניטור שיטתי בהיקף נרחב או מעבדים מידע רגיש במיוחד, מחויבים במינוי ממונה פרטיות. גם עסקים קטנים שאינם מחויבים רשאים למנות ממונה באופן וולונטרי, מהלך שעשוי להקטין חשיפה לעיצומים.


חובות גילוי ושימוש הוגן במידע

חלה חובה למסור לנושאי המידע פרטים מלאים ושקופים: מטרות איסוף המידע, למי יימסר, מה ההשלכות אם לא יימסר, ומהן זכויותיהם. בנוסף, נאסר לעשות שימוש במידע למטרה שונה מזו שהוצהרה או שהותרה.


סמכויות אכיפה וקנסות

לרשות להגנת הפרטיות ניתנו סמכויות רחבות:

  • קנסות של מאות אלפי ₪ ואף מיליונים במקרים חמורים.

  • פיצויים ללא הוכחת נזק עד 10,000 ₪ לכל אדם.

  • סמכות לערוך חקירות, חיפושים וביקורות פתע.


אחריות הנהלות ודירקטוריונים

הדירקטוריון מחויב לכלול את ניהול סיכוני הפרטיות כחלק ממערך ניהול הסיכונים הארגוני. מדובר במעבר מעמידה פסיבית לחובת אחריות אקטיבית ומתועדת.


מה המשמעות עבור עסקים?

  • אין יותר פטור לעסקים קטנים, גם חנות אינטרנטית קטנה או עסק מקומי שמחזיקים פרטי לקוחות חייבים לעמוד בהוראות החוק.

  • יש לעדכן מדיניות פרטיות כך שתכלול את כל פרטי הגילוי הנדרשים.

  • יש לוודא אבטחת מידע סיסמאות, גיבויים, הרשאות גישה ובקרת אירועי אבטחה.

  • יש להיערך לפניות לקוחות. לקוחות יכולים לדרוש עיון, תיקון או מחיקה של מידע אישי.


לסיכום

אי-ציות כבר אינו "בעיה תיאורטית" אלא חשיפה אמיתית לקנסות ותביעות. מצד שני, עסקים שיישמו את ההוראות בזמן ייהנו מהגברת אמון הלקוחות ומיתרון תחרותי, גם בזירה הבינלאומית.

רוצה לוודא שהעסק שלך ערוך לתיקון 13?

משרדנו מתמחה בליווי עסקים בהטמעת דרישות החוק, ניסוח מדיניות פרטיות ועדכון תנאי שימוש.



ניתן לפנות אלי בכל שאלה בקשר ליישום הוראות החוק.

בטלפון 054-6344617

או באמצעות הדואל' yair@zehavi-law.co.il


 
 
 

Comments


bottom of page